IDEMO U PLANINE – SKITARENJE

DEUS TRAVEL SKITANJE

IDEMO U PLANINE – SKITARENJE 🏃‍♀️🏃‍♂️

Popularna navika većine ljudi je da donose odluke od „ponedeljka“ ili od prvog  su većinom vezane za aktivnosti i zdrav život 🏃‍♀️🏃‍♂️. Generalno to i jesu najteže odluke, ali… Ukoliko je i Vaša odluka da uključite što više sportskih aktivnosti u svoj život – svakako nam se pridružite na jednom od polazaka na atraktivnu staze u našim prelepim planinama koje su prava poslastica za sve ljubitelje netaknute prirode, a bićete oduševljeni sa mističnom lepotom naše Srbije 💚

Pogledajte programe koje u delo sprovode naše kolege stručnjaci za fizičku kulturu i rekreaciju:

Idemo u planine -Planina Tara.pdf

Idemo u planine – Planina Medvednik.pdf

Idemo u planine – Rajac i Suvobor.pdf

Idemo u planine – Vrhovi planine Maljen.pdf

Idemo u planine – Planina Jablanik.pdf

Idemo u planine – Bobija.pdf

Idemo u planine – Dubrašnica. Trešnjica i Suvaja kanjoni.pdf

Idemo u planine – Gvozdačke stene.pdf

Idemo u planine – Planina Povlen.pdf

Programe ćemo objavljivati najmanje dve nedelje pre realizacije i tada ćemo navesti cenu za svaki proegram pojedinačno…

Hodanje ili skitanje po planini razlikuje se od kretanja u nizinama ili gradskom okruženju. Prilikom skitanja postoje veće opasnosti od pada i povređivanja. Kako bismo te opasnosti sveli na najmanju moguću meru, bitno je da znate sledeće:

1. Zagrevanje i istezanje pre povećanog fizičkog napora (na početku planinarenja, za vreme odmora, pre stavljanja teškog ranca na leđa).

2. Nositi primerenu obuću i odeću. Gojzerice moraju biti udobne i svojim karakteristikama prilagođene vremenskim uslovima pri kojima planinarite (zimske, letnje). Više – za zaštitu gležnja, pravilno stegnute i zavezane. Čarape ne bi smele unutar gojzerice stvarati veće nabore (žuljevi).

3. Prilagoditi hod kretanju u grupi i održavati razmak. Razmak je veći pri usponu gde je moguć odron kamenja i prilikom nošenja štapova (min. 2 m). Održavati kontinuiran hod poštujući svoj tempo (uravnotežen hod nije hod maksimalnim kapacitetom). Treba disati na nos, ako nam to predstavlja problem treba smanjiti korake i/ili usporiti. Ne smemo dozvoliti da nam snažniji nametnu svoj tempo.

4. Koristiti planinarske štapove. Štapovi omogućuju više uporišnih tačaka i na taj način olakšavaju uspon. Prilikom silaženja mogu također biti dodatan oslonac pri skliskom ili trusljivom terenu.

5. Obratiti pažnju na položaj tela. Svesnost o položaju tela (uspravan hod). Naginjanjem prema naprijed prilikom uspona, vraćamo težište tijela u sredinu. Savijanjem koljena kod silaženja imamo veću stabilnost i bolju raspodelu sila na kolena. Trebamo gledati ispred sebe zbog opasnosti na stazi (rupe sakrivene lišćem, sklisko kamenje).

6. Uspon i silazak. Hodanje uz padinu (uspon) i hod niz padinu (silazak) nisu jednaki. Uspon – veličina koraka bi trebala biti manja, gaziti što više punim stopalima a ne samo preko prednjeg dela (umor mišića nogu). Silaženje – niz blage padine silazimo većim koracima, niz strmije manjim. Kod silaženja hod je mekši, kolena su lagano savijena i razmaknuta u stranu.

7. Prelazak preko padine. Padinu možemo proći (traveziranje) horizontalno i s tendencijom silaženja ili uspinjanja. Kod hodanja po snegu potrebno je prtiti stazu. To činimo na način da se grupa formira u kolonu. Osoba na čelu kolone prti. Kada se umori pomiče se na stranu i zamenjuje ga osoba druga po redu u koloni.Prvi prtitelj se priključuje na kraj kolone. Prilikom te promene kolona se ne zaustavlja.

8. Vodite računa o povredama. Najčešće povrede prilikom planinarenja su uganuća zglobova, istegnuća mišića, tetiva i ligamenata, prenapregnutost mišića, grčevi i opšta iscrpljenost….u nastavku pogledajte programe planinarenja koje smo pripremili za vas….

Pogledajte programe koje u delo sprovode naše kolege stručnjaci za fizičku kulturu i rekreaciju:

Idemo u planine -Planina Tara.pdf

Idemo u planine – Planina Medvednik.pdf

Idemo u planine – Rajac i Suvobor.pdf

Idemo u planine – Vrhovi planine Maljen.pdf

Idemo u planine – Planina Jablanik.pdf

Idemo u planine – Bobija.pdf

Idemo u planine – Dubrašnica. Trešnjica i Suvaja kanjoni.pdf

Idemo u planine – Gvozdačke stene.pdf

Idemo u planine – Planina Povlen.pdf

Programe ćemo objavljivati najmanje dve nedelje pre realizacije i tada ćemo navesti cenu za svaki proegram pojedinačno…

DEUS TRAVEL D.O.O. NOVI SAD

Turistička agencija

ul. Železnička br. 46

21000 Novi Sad

Telefoni:

tel: +381 (0) 21 210 10 77

tel: +381 (0) 21 210 10 78

mob/viber +381 69 189 98 89

office@deustravel.rs

www.deustravel.rs

 

 

 

 

 

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

DEUS TRAVEL D.O.O. NOVI SAD

koristi kolačiće (cookies) kako bi poboljšao funkcionalnost stranice.

Više o kolačićima pročitajte u Uslovima korišćenja i politici privatnosti.